Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Krav väljer ANR BBDO

Publicerad: 16 november 2018, 12:25

Krav väljer ANR BBDO som kommunikationspartner.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOByråval

Konsumentvarumärket Krav ska hjälpa kunder att göra miljövänliga val, och är idag en av Sveriges mest kända miljömärkningar. För att en produkt ska bli Krav-märkt finns det krav inom djuromsorg, hälsa, socialt ansvar och klimatpåverkan, och idag är drygt 9100 konsumentartiklar Krav-märkta. ANR BBDO ska som strategisk kommunikationspartner förmedla Kravss nya strategi med stort fokus på effektiva och affärsmässiga samarbeten.

– Att utveckla varumärket och kommunikationen kräver en tydlig strategisk kompass, kunskap om den ekologiska livsmedelsmarknaden, parat med mod och förmåga till innovativ kreativitet. I utvärderingsprocessen visade ANR BBDO prov på alla dessa förmågor och dessutom beprövad erfarenhet inom såväl social som miljömässig hållbarhet, säger Henrika Thomasson, tf kommunikationschef på Krav, i ett pressmeddelande.

Reklambyrån ANR BBDO är senast aktuella med en kampanj för advokatfirman Vinge, som kom ut i veckan. De har tidigare varit uppmärksammade för Rättviseförmedlningen och Fredrika Bremer förbundets nya bokstaveringsalfabet och Returpacks kampanj "Pantfejs".

– Uppdraget ligger oss varmt om hjärtat. Krav har sedan starten gjort ett fantastiskt arbete med att leda Sveriges omställning mot ekologisk och hållbar livsmedelsproduktion. Vi är väldigt glada över att ta det vidare genom att bli Kravs framtida kommunikationspartner, kommenterar Anna Celay, strategic planning director på ANR BBDO.

– Kommunikationen, som i ökad utsträckning ska ske i samarbete med våra kunder, är en mycket viktig del i detta och tillsammans med ANR BBDO kommer vi att ytterligare kunna tydliggöra våra mervärden för konsumenter, kunder och medlemmar, kommenterar Anita Falkenek, vd på Krav.

Samarbetet mellan Krav och ANR BBDO startar med omedelbar verkan.

Ämnen i artikeln:

ANR BBDOByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.