Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 15 mars 2022, 09:10
Reklambyrån ska hjälpa Crisis Revolution lansera en digital krishanteringstjänst.
Kriskonsulten Thomas Hagström och entreprenören Anton Stenfors står bakom Crisis Revolution som vill ersätta de traditionella konsulttjänsterna med en digital tjänst.
Crisis Revolution innefattar ett digitalt bibliotek av färdiga krismallar och krisövningar som förklarar hur organisationer kan hantera och undvika olika krissituationer. Mallar och instruktionerna är framtagna och skrivna av branschverksamma krisexperter och innehåller övningar, kurser och manualer för hur organisationer kan hantera en kris. Tjänsten köps genom en årlig prenumeration.
– Kriskonsultbranchen har länge varit statisk, enformig och framför allt tidskrävande. Vårt koncept öppnar upp till ett ”gör-det-själv”-tänk som är flexibelt, enkelt och digitalt.”, säger Thomas Hagström i en kommentar.
Nu har Crisis Revolutions valt FCB Fältman & Malmén som reklambyrå.
Byrån har under vintern arbetat med att bland annat ta fram en digital plattform, varumärkes- och kommunikationsstrategi.