Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Kronfågel väljer Doe Blomberg Gottberg

Publicerad: 25 April 2014, 08:56

Doe Blomberg Gottberg. Fr.v: Jacob Hallsten, Tommy Gottberg, Mehrnaz Bejne, Fredrik Blomberg, Mathias Svensson, Penrille Nylén Janze

Doe Blomberg Gottberg, tidigare John Doe Worldwide, blir ny byrå för kycklingproducenten Kronfågel.


Ämnen i artikeln:

KommunikationsbyråerDoe Blomberg Gottberg

Uppdraget handlar om att få fler konsumenter att välja svensk kyckling från Kronfågel och startar direkt.  

– Vi är glada att få förtroendet från Kronfågel. Uppdraget passar oss som handen i handsken med tanke på vår erfarenhet inom FMCG (Fast moving consumer goods), säger Tommy Gottberg, vd på Doe Blomberg Gottberg, i ett pressmeddelande.

Uppdraget blir ett av byråns största och beräknas synas i marknadsföringen i höst.  

– Det har känts bra under hela pitchprocessen. Kronfågel passar oss både kulturellt och varumärkesmässigt, säger Tommy Gottberg, vd på Doe Blomberg Gottberg.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.