Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Krux vinner Region Västerbottens miljonupphandling för besöksnäringen

Publicerad: 17 juni 2022, 11:51

Foto: Pressbild

Regions Västerbotten vill flytta fram positionerna för en affärsmässig besöksnäring. Till sin hjälp tar man varumärkesbyrån Krux.


Ämnen i artikeln:

ByråByråvalNyheter

Region Västerbotten har efter en upphandling beslutat att ge varumärkesbyrån Krux, med kontor i Skellefteå och Umeå, uppdraget att arbeta med affärsutveckling hos regionens besöksnäringsföretag. Det framgår av ett pressmeddelande. 

Avtalet gäller konsultstöd under tre år, med option på ytterligare ett år, och är värt runt 2,1 miljoner kronor. Region Västerbotten har tidigare samarbetat med Krux inom flera andra områden som rör besöksnäringen. 

Jimmy Nilsson, vd på Krux, kommenterar: 

– Vinsten i upphandlingen visar att vårt erbjudande inom affärsutveckling är väldigt konkurrenskraftigt och att vi har mycket goda referenser från tidigare uppdrag. Nu kan det bli aktuellt med nyanställningar hos oss, säger Jimmy Nilsson, vd på Krux.

LÄS MER: Kreativitet är en viktig ingrediens i offentlig kommunikation: ”Gamla riktlinjer är inte alltid till hjälp”

Region Västerbotten erbjuder besöksföretagen i regionen möjligheter till affärsutveckling inom de områden där det finns faktiska behov. Målsättningen är att förflytta positionerna ytterligare framåt för en affärsmässig besöksnäring i Västerbotten. Insatserna inom ramen för avtalet ska stärka näringens affärsmässighet, både för nationell och internationell marknad, och är en riktad fortsättning på tidigare satsningar från Region Västerbotten.

Krux kommer att bistå besöksnäringsföretagen inom en rad olika områden, exempelvis nulägesanalyser, affärsstrategier, målgruppsanalyser, ledarskapsfrågor, prissättning, paketering, produktutveckling och nya samarbeten.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråByråvalNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.