Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

KTH inleder samarbete med Prime

Publicerad: 27 April 2018, 11:52

Kungliga Tekniska Högskolan, KTH, slopar sitt nuvarande system och vänder sig till Prime som får huvuduppdraget för skolans kommunikation.


Ämnen i artikeln:

PrimeByråvalKTH

KTH har tidigare samarbetat med en rad byråer som levererat olika lösningar. När man nu väljer Prime som sin huvudbyrå slopar man det konceptet.

– KTH kommer att teckna avtal med Prime, som vi bedömer har en bredd och kompetens i erbjudandet som motsvarar KTH:s behov. Vi ser fram emot att jobba med en byrå som har erfarenhet av kreativ kommunikation för starka samhällsaktörer som vi är, säger Åsa Ankarcrona, kommunikationschef på KTH.

I ett pressmeddelande berättar KTH om hur de ser kommunikation som en nyckel för att fortsätta placera sig högt på internationella universitetsrankingar. För att lyckas med det anser man att det krävs synlighet och en tydlig positionering internationellt. Skolan vill framöver fokusera på att locka fler kvinnor till ingenjörsyrket.

– Att få arbeta tillsammans med KTH är ett drömuppdrag för oss. Vi vet att kreativitet i kombination med djupare insikter är framgångsfaktorer för att skapa förändringar, inte minst inom offentligt styrda organisationer. För att stärka varumärket KTH, för att få fler kvinnor intresserade av teknisk utbildning och inte minst för Sverige som ett attraktivt innovationsland, säger Frida Dahlgren, byråchef på Prime.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

PrimeByråvalKTH

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.