Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Kungliga Operan väljer Doberman

Publicerad: 14 November 2019, 09:14

Kungliga Operan har, efter en upphandling, valt Doberman som ny byrå för att utveckla nya digitala tjänster för scenkonst.


– Samtidigt som vi bejakar vår gedigna historia måste vi också ständigt återuppfinna oss själva och hitta nya sätt att nå ut med vårt innehåll. Att jobba med Doberman betyder att vi väljer att jobba med innovation, ett självklart val för oss, säger Catarina Falkenhav, kommunikationschef på Kungliga Operan i en kommentar.

En undersökning som genomfördes under 2019 visar att nästan en tredjedel av den scenkonstintresserade allmänheten gärna ser Operans föreställningar digitalt. Nya satsningar syftar till att bygga vidare på den potentialen och öka tillgängligheten till Operans scenkonst för ny och befintlig publik bland allmänheten.

– För Kungliga Operan handlar innovation mycket om att utnyttja den unika kraft som redan finns i verksamheten snarare än att lägga till nytt. Att få förtroendet att stödja Operan i det här arbetet är minst sagt hedrande, säger Elin Ankerblad på Doberman i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.