Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Kungliga Operan väljer HiQ

Publicerad: 29 Januari 2018, 14:02

Kungliga Operan väljer kommunikationsbyrån HiQ med uppdrag inom digital strategi samt digital- och analog design.


Ämnen i artikeln:

HiQKungliga OperanByråval

Avtalet löper över två år med en option på två ytterligare år där HiQ tillsammans med två andra byråer ansvarar för områdena digital strategi samt digital- och analog design.

– Operan har en väldigt tydlig vision med vad de vill göra, och det känns bra att få vara kommunikations-partner i deras omfattande arbete med att utveckla varumärket och engagera befintlig publik ännu mer till varumärket men också locka en helt ny publik, säger Magnus Gudéhn, vd på HiQ Stockholm.

HiQ har tidigare utvecklat en app för Kungliga Operan där användarna kunde få föreställningars texter översatta och upplästa.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

HiQKungliga OperanByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.