Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Kungsängen väljer Nosy

Publicerad: 23 April 2018, 14:42

Sängvarumärket Kungsängen väljer Nosy, tidigare Klirr, som sin nya reklambyråpartner.


Ämnen i artikeln:

NosyByråval

Samarbetet mellan Kungsängen och Nosy inleds omgående och förändringarna kommer att synas i alla framtida kampanjer.

– Vi har ett stort behov av en partner som kan skapa en strategi och koncept som hjälper oss i alla dimensioner av vårt varumärkes och försäljningsarbetete. Nosy kunde på ett effektivt sätt få fram vårt DNA och göra det till ett koncept vi kan leva med under lång tid, säger Ylva Swenzén, marknadschef på KungSängen.

Det 20 år gamla varumärket Kungsängen har 36 butiker runtom i Sverige.

Nosy hette tidigare Klirr.

Läs Resumés intervju med Nosys vd Mirja Kais här.

Arbetsgrupp Nosy:

Catti Vänje, concept creative/copywriter

Felicia Nilsson, art director

Lotta Engström, formgivare

Markus Enarsson, motiondesigner

Johan Sahlström, planner

Filip Lindkvist, creative director

Per Ottosson, strategisk projektledare

Marita Öhman, operativ projektledare

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

NosyByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.