Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 22 maj 2017, 12:16
Hans Bylund, BerntzonBylund, Ulrika Eriksson, KungSängen, Ylva Swenzén, KungSängen, Joachim Berntzon, BerntzonBylund.
Foto: Pressbild
BerntzonBylund har fått uppdraget att ta fram ett nytt reklamkoncept åt sängbolaget.
Efter en pitch under hösten valde KungSängen att inleda ett samarbete med BerntzonBylund. Nu har det blivit dags att lansera det nya reklamkonceptet. Varumärket har valt att flytta fokus från den egna tillverkningsprocessen till hur en god natts sömn påverkar kunderna i positiv riktning.
– Nu förflyttar vi fokuset i kommunikationen till kunderna och deras liv – och berättar om de värden som KungSängen kan ge sina kunder. Och då menar vi inte att man kan sova gott, utan snarare att man är bättre rustad för dagarna om man sover bättre på nätterna, säger Hans Bylund, CD på BerntzonBylund, i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommer att gå i TV, online, radio, sociala medier, butik och tidningsannonser.
– Många lever hektiska liv där jobb, familj och en meningsfull fritid ibland blir en omöjlig ekvation. Men en natts god sömn gör att vi orkar mer och mår bättre. Det vill vi hjälpa svenska folket med säger, säger Ylva Swenzén som är marknadschef på KungSängen.
Arbetsgrupp
KungSängen:
Ulrika Eriksson, VD
Ylva Swenzén, Marknadschef
BerntzonBylund:
Joachim Berntzon, Projektledare
Hans Bylund, CD
Eric Falk, AD
Mikael Widemar, Copy
Veronika Ekeberg Grannas / Carin Larsson, Produktionsledning
Dominic Pickard, Design director
Tess Stevenberg, Final art
Agency producer: Mats Sandin/Colony
Regi: Björn Terring
Fredrik Thambert