Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Kurppa Hosk blir global varumärkesbyrå åt Scania

Publicerad: 13 Mars 2020, 13:07

Kurppa Hosk blir ny strategi- och designpartner för Scanias varumärke.


Ämnen i artikeln:

ScaniaKurppa Hosk

I uppdraget ingår att Kurppa Hosk ska förtydliga och paketera hur Scania och transportsektorn kan bidra i kampen mot global uppvärmning. Samarbetet mellan de två parterna är redan i gång och gäller på global nivå.

– Scania är ett av de absolut finaste varumärkena vi har i Skandinavien och också ett av Sveriges största företag så det är med stor stolthet och ödmjukhet som vi har åtagit oss uppdraget, säger Måns Jacobsson Hosk, vd på Kurppa Hosk.

– I och med den snabba utvecklingen som sker i transportbranschen ser vi att vikten av ett starkt och tydligt varumärke ökar och är därför glada att ha Kurppa Hosk som global strategisk kompetent partner, säger Maria Jobenius på brand management på Scania.

Kurppa Hosk jobbar sedan tidigare med kunder som Dustin, Tink, SEB och Afound.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ScaniaKurppa Hosk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.