Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

L'Oréal Paris väljer Ottoboni

Publicerad: 28 Augusti 2014, 09:55

Foto: Pressbild

Ottoboni får uppdraget som L'Oréal Paris digitala huvudbyrå i Norden. – Vi valde Ottoboni för deras självklara digitala fokus, säger Qaroline Nähl, Nordisk Digital Chef på L'Oréal Paris, i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

ByråvalL'OréalOttoboni

Åtta svenska och internationella byråer fick under våren pitchuppdraget att ta fram en digital strategi för att stärka varumärkets digitala närvaro i Norden och presentera en kampanjidé för hösten 2014.

Efter att Ottoboni fick beskedet att de fått uppdraget påbörjades arbetet med L'Oréals höstkampanj direkt.

– Att vinna en pitch för ett av världens största varumärken är verkligen ett kvitto på den nivå vi håller strategiskt, kreativt och affärsmässigt, säger David Wedebrant, kundansvarig på Ottoboni Göteborg, i ett pressmeddelande.

Uppdraget innebär att Ottoboni får huvudansvaret för L'Oréal Paris samtliga nordiska webbplatser, produktlanseringar online och kommunikation på sociala medier. De kommer även ta fram en övergripande digital strategi för L'Oréal Paris i Norden.

– Vi valde Ottoboni för deras självklara digitala fokus. Vi föll för deras strategiska och kreativa förmåga att matcha en glasklar strategi med våra utmaningar: En bred och innovativ produktportfölj med mycket varierade målgrupper, säger Qaroline Nähl, Nordisk Digital Chef på L'Oréal Paris, i ett pressmeddelande.

Ottoboni arbetar sedan tidigare med bland annat Telia, Santa Maria, E.ON, Försvarsmakten och GANT.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

ByråvalL'OréalOttoboni

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.