Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Läkerol vill nå ut till yngre med hjälp av BBDO Nordics

Publicerad: 21 april 2022, 08:32

Läkerol ska nå ut bland yngre genom BBDO Nordics.

Läkerol ingår nytt byråsamarbete med BBDO Nordics med målsättningen att föryngra varumärket genom att ta fram en ny varumärkesbyggande kommunikation


Ämnen i artikeln:

BBDO NordicsLäkerol

Läkerol, som ägs av Cloetta AB, är ett svenskt varumärke med en historia som grundar sig redan 1909. Askarna kan anses vara klassiska och många är bekanta med pastillerna. Nu vill Läkerol förnya och föryngra sig genom ett nytt kommunikationskoncept.

- Läkerol är ett rätt unikt varumärke och vi ser ett stort behov av att föryngra varumärket för att kunna skapa ett närmare förhållande mellan Läkerol och våra yngre konsumenter. Produkterna är veganska, sockerfria, endast naturliga smaker och färger vilket vi vet är viktigt för just de yngre, därför vill vi tydligare påvisa vad Läkerol har att erbjuda, säger Elin Johansson, Global Brand Manager för Läkerol och fortsätter:

- Under det senaste året har vi verkligen djupdykt i varumärket för att fullt ut förstå hur konsumenterna uppfattar både varumärket och produkterna. Resultatet var då tydligt att vi behövde uppdatera vår kommunikation för att förflytta oss till vår målpositionering.

För BBDO Nordics är samarbetet som redan är påbörjat, en stor sak.

– Vi minns fortfarande den fantastiska Läkerolreklamen från vår barndom. Därför är det ett stort privilegium att få möjligheten att förlänga det arvet och ta det vidare till yngre generationer. Ärligt talat så nyper vi oss fortfarande i armen över uppdraget, säger Erik Årnell, vd för BBDO Nordics.

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Ämnen i artikeln:

BBDO NordicsLäkerol

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.