Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 22 September 2014, 10:56
Under sommaren vann Klirr Kistamässan efter en pitch. Nu ska reklambyrån lansera spelventet Gamex och Comic Con.
Den 30 oktober kommer speleventet Gamex och internationella succén Comic Con till Kistamässan – samtidigt. I en spel- och underhållningsindustri som integreras allt snabbare skapas en ny värld där film, konsol- och datorspel, serier, fandoms och comics möts.
Klirr Stockholm vann uppdraget att lansera eventet efter en pitch.
– Valet föll på KlirrStockholm då de såg möjligheterna som sammanslagningen av Gamex och Comic Con ger. Att det inte handlade om två mässor bredvid varandra. Utan att det faktiskt är ett sätt att ta reda på vad som händer när vi låter världar mötas, vart hela branschen är på väg, säger Gital AL-Ebeyawi, projektledare för Comic Con Gamex i ett pressmeddelande.
Klirr Stockholm ser med ödmjukhet på uppdraget.
– Att föra samma gaming-, serie och filmvärlden är en utmaning. När man har att göra med passioner gäller det att vara lyhörd. Vi ville fokusera på vad som händer i själva mötet dem emellan. Med konceptet Colliding Worlds försöker vi få ut max av potentialen, säger projektledaren Emma Wallin på Klirr Stockholm i en kommentar.
Kampanjen Colliding Worlds lanseras först i egna kanaler och i nästa steg i en bred utomhuskampanj. Konceptet sträcker sig också utanför traditionell kommunikation.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare:
Gital AL-Ebeyawi, Kistamässan/Artexis
Arbetsgrupp Klirr
Projektledare, Emma Wallin
Copy: Johan Sahlström
Interactive: Lars Thomsen
AD/Design: Peter Malmdin, Fredrik Ek
Planner: Maja Haraldsson
Motion: Fredrik Persson