Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Lantmännen ute i stor pitch – söker ny byrå

Publicerad: 28 Juni 2016, 12:36

Bild ur reklamfilm från Lantmännen.

Det åttaåriga samarbetet med McCann Stockholm är till ända. Just nu befinner sig Lantmännen mitt i en stor reklambyråpitch.


Ämnen i artikeln:

McCann StockholmReklambyråerLantmännenMarie Schnell Carlén

Lantmännen var länge en av Storåkers McCann (senare McCann Stockholm) största kunder. De har samarbetat sedan år 2008 och tagit fram det hyllade konceptet "Från jord till bord" för det svenska varumärket. Genom åren har det blivit ett flertal kampanjer, senast i höstas med en film om klimatsmart mjöl.

Nu har parterna dock gått skilda vägar. Sedan en tid tillbaka befinner sig Lantmännen i en stor byråupphandling. McCann är inte en av byråerna som är med och slåss om kontot, berättar vd:n Marie Schnell Carlén.
– "Från jord till bord" har varit en framgångsssaga för dem. Vi är jättestolta över jobbet vi har gjort för dem, och det har varit väldigt roligt att arbeta tillsammans. Men allt har sin tid, och det var dags att göra något annat, säger hon.

Enligt Resumés uppgifter har upphandlingen pågått under våren, och avtalet ska gälla flera av koncernens varumärken som Kungsörnen, Axa och Go Green.

Vi har varit i kontakt med Lantmännens marknads- och kommunikationsdirektör Madelaine Hellqvist Kongstad som avböjer att kommentera den pågående pitchen.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.