Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Le Bureau vinner flygbolag

Publicerad: 22 Juni 2016, 09:07

Foto: Skärmdump/BRA

Reklambyrån har vunnit en pitch om det nya inrikesflygbolaget BRA.


Ämnen i artikeln:

BRALe Bureau

Malmö Aviation, Sverigeflyg, Gotlandsflyg och Kullaflyg blev istället BRA. De flyger på 13 destinationer och Bromma flygplats i Stockholm är dess nav. Förra året flög flygbolagen dryga 2 miljoner resenärer. Nu ska Le Bureau sätta nya varumärket på kartan.
– Vi känner oss både stolta och glada över att ha fått förtroendet att vara med och genomföra nästa fas i BRAs varumärkesresa. Det finns en stor potential i varumärket. Le Bureau kommer bäst till sin rätt med uppdragsgivare som vill göra skillnad, och BRA har varit väldigt tydliga med vad de vill åstadkomma och förändra, säger Gustaf Sehlstedt, vd på Le Bureau i en kommentar.

Första kampanjen kommer i höst.
– Jag ser fram emot det nya samarbetet med Le Bureau som ska hjälpa oss att kommunicera och utveckla vårt varumärke så att vi tydligt uppfattas som utmanare på den svenska inrikesflygmarknaden. Le Bureau har visat att de har kreativ höjd, samtidigt som de kan agera både snabbt och lokalt, vilket är viktigt för oss, säger Björn Sjögreen, försäljnings- och marknadsdirektör hos BRA.

Mårten Färlin


Ämnen i artikeln:

BRALe Bureau

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.