Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Lenovo Moto väljer McCann

Publicerad: 25 Maj 2016, 06:55

På bilden, från vänster: Carl-Johan Schültz/planner, Cecilia Steenberg Forsberg/client director, Adam Kerj/cco, Joakim Liljedahl/Marknadsdirektör Lenovo, Klaudia Klang/ad, Per-Olof Lundgren/copywriter och Marie Carlén/vd.

Foto: McCann

Laptop- och smartphone-tillverkaren har gett McCann Stockholm förtroendet att stärka varumärket.


Ämnen i artikeln:

McCannMotorola

Lenovo, som har 55 000 anställda på 160 marknader, köpte Motorola 2014 och ska nu återintroducera varumärket Moto i Norden. Uppdraget att presentera varumärket har gått till McCann Stockholm. Adam Kerj, chief creative officer på byrån, beskriver det som en "fantastiskt spännande uppgift".
– I en så pass konkurrensutsatt marknad krävs en hög nivå insiktsfullhet och affärsmässighet, och kreativiteten är helt avgörande för att lyckas slå igenom. Där vi befinner oss just nu med byrån och vårt sätt att jobba matchar det Joakim och många kunder letar efter. Det handlar om en öppenhet, nyfikenhet, pro-aktivitet och hastighet som vi tillsammans med våra kunder och deras övriga partners vill driva fram, säger han.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

McCannMotorola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.