Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

LeoVegas väljer PHD − offline

Publicerad: 7 Juli 2017, 06:45

Mediebyrån PHD har vunnit mobilspelsbolaget LeoVegas upphandling för all köpt kommunikation offline.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerPHDLeoVegasMediebyråer

− Vi visade en kreativ och innovativ lösning baserad på en noggrann insiktsanalys som hjälper LeoVegas med nya sätt att bryta igenom reklambruset och öka effekten av medieinvesteringarna, säger Adam Fors, vd för PHD i Sverige i ett pressmeddelande.

LeoVegas gick nyligen gått ut med en upphandling för all köpt kommunikation offline i Sverige, lett av auditbolaget Media Path. PHD var den mediebyrå som vann upphandlingen och uppdraget drar igång efter sommaren. Reklaminvesteringarna har ökat kraftigt för spelbolagen de senaste åren och varumärkeskännedomen därmed spelar en allt större roll.

− PHD visade den mest kreativa och innovativa lösningen och har också ett mycket starkt team med lång erfarenhet från spelbranschen. Med detta kommer vi att kunna få ut ännu mer av våra marknadsföringsinvesteringar och vi ser framemot samarbetet med PHD, säger Malena Bjälkdahl, Sverigechef för LeoVegas i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.