Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Lernia väljer Volontaire

Publicerad: 18 December 2017, 09:21

Volontaire är Lernias nya byrå som ska hjälpa det statliga bolaget med all kommunikation och marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

VolontaireReklambyråerLernia

Innan sommaren gick Lernia ut i pitch, och nu står det klart att Volontaire kammade hem uppdraget. Målet är att öka preferens och varumärkeskännedom för bolagets olika affärsområden. Lernia verkar inom utbildning, bemanning och omställning.
– För oss handlar det om att hitta ett sätt att samla allt det Lernia gör inom ett och samma varumärke. De har en unik position och möjlighet i att matcha kompetens med arbetsgivares behov men än så länge är det inte tillräckligt tydligt för allmänheten vad som skiljer Lernia från andra utbildnings- och bemanningsaktörer, säger Eva Holmström, projektledare på Volontaire, i ett pressmeddelande.

Första steget i samarbetet blir att ta fram en kommunikationsplattform samt lägga planer för företagets olika affärsområden.
– Det händer mycket i vår omvärld och för att möta framtiden behöver vi ompositionera oss. Vi är i startgroparna på en varumärkesförflyttning och behövde upphandla en byrå som kan vara med oss på den resan, säger Katarina Devell, varumärkesansvarig hos Lernia.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev