Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Lidl bryter med Ingo – väljer Volt

Publicerad: 11 Oktober 2017, 06:45

Bella Goldman har sett om sin byrålåda

Reklamkoncept som "Dill" och "Le Bon" har inneburit prisregn för Lidl och reklambyrån Ingo. Nu väljer strategi- och kommunikationschefen Bella Goldman att stuva om i byrålådan. Volt blir ny reklambyrå medan JMWGolin blir ny pr-byrå.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerPR-ByråerLidlIngoJMWGolinBella Goldman

Ingo och Lidls samarbete har löpt i sju år, gett flera uppmärksammade kampanjer och internationella priser i synnerhet för "Dill" och "Le Bon". De hyllade initiativen var en del av Lidls tidigare marknadschef Caroline Forsshélls uppdrag att öka kännedomen om Lidl. Hon lämnade sin tjänst i våras för att bli vd på Happy Homes. Hon ersattes av Bella Goldman i den nya rollen som strategi- och kommunikationschef.

Redan i juni 2016 spekulerade Resumé i fall Ingo var på väg ut i pitch då det kom signaler om centralisering och ett mer enhetligt uttryck. Nu rapporterar Dagens Media att livsmedelsdetaljisten byter byråer; både för reklamdelen och pr-delen. Volt blir ny reklambyrå medan JMWGolin tar över pr-uppdraget efter Kreab

– Jag lägger stor tonvikt på den affärsmässiga sidan av kommunikationen. Visst kan man göra coola reklamkoncept, men i slutändan handlar det alltid om vad det man gör får för effekt och om effekten är den önskvärda, säger Bella Goldman till Dagens Media.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.