Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Lili Assefa hjälper Bokmässan

Publicerad: 25 September 2017, 08:14

Medietrycket mot Bokmässan är hårt. Nu går pr-profilen Lili Assefa in och stöttar vd:n Maria Källsson med pressfrågorna.


Ämnen i artikeln:

Assefa KommunikationLili AssefaPR-ByråerMaria KällssonBokmässan

I helgen drar Bokmässan i Göteborg i gång och medietrycket på mässan och dess vd Maria Källsson är och har varit stort. Inte minst sedan den högerextrema tidskriften Nya Tider tillåtits ställa ut igen och säkerhetsfrågorna som blåssat upp i samband med nazistiska Nordiska Motståndsrörelsens demonstration som planeras att gå av stapeln från Svenska Mässan på lördag.

LÄS MER: Helgintervju: Bokmässan - 400 dagar av krishantering

Pr-entreprenören Lili Assefa med flera uppdrag inom näringslivet, musikindustrin och underhållningsbranschen. Hon hjälpte till redan när Bokmässan presenterade sitt program innan sommaren, nåhgot som GP uppmärksammade. Och från och med mitten av förra veckan har uppdraget utökats.

– Det är tack vare det otroliga medietryck som har uppstått. Det är ofta samma frågor som Maria Källsson får svara på och det har jag delvis också en förståelse för med tanke på hur situationen ser ut. Men hon behöver fokusera på att arrangera själva mässan. Så därför går jag in nu och administrerar alla intervjuförfrågningar, säger Lili Assefa till Resumé.

Kontraktet löper på två veckor fram till att 2017 års upplaga av Bokmässan avslutas.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.