Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Lili Assefa plockar in två nya kunder

Publicerad: 10 februari 2015, 09:09

Lili Assefa

Akademikliniken och Lyko ett samarbete med Assefa Kommunikation. Pr-uppdraget innefattar strategisk kommunikation och presskontakt på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Assefa KommunikationLili AssefaLyko

Assefa Kommunikation har signerat avtal med två kunder på kort tid.

– Både Akademikliniken och Lyko har en expertis inom deras respektive område som vi  ser fram emot att förmedla och bygga vidare på tillsammans, säger Lili Assefa,  grundare och vd på Assefa Kommunikation i ett pressmeddelande.  

Akademikliniken grundades fär 24 år sedan av Per Hedén och Jan Jernbeck. I dag är det Nordens  ledande privata klinik för estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, estetiska behandlingar  och medicinsk hudvård.
Företaget har sin bas i Sverige och verksamhet i Norge, Danmark, England och  Irland utförs idag mer än 30 000 estetiska behandlingar per år.

– Då Akademikliniken arbetar långsiktigt är det viktigt för oss att samarbeta med en pr- och kommunikationsbyrå som är affärsmässigt driven och har strategisk kompetens,  säger Charlotta Abrahamsson, marknadschef på Akademikliniken i en kommentar.

Lyko har gått samman med Bellbox och den kombinerade gruppen omsätter närmare 500  miljoner kronor och skapar i och med sammanslagningen en multi-channel retailer, med  Bellbox snabbväxande butiksnätverk, bestående av 30 helägda butiker i Sverige och Norge  samt Lyko.se-

– Nu tar vi nästa steg i vår resa med att bygga Lyko som den bästa handelsdestinationen i  alla kanaler, för allt inom hårvård och skönhet i Norden. Vi är övertygade om att Assefa  Kommunikation är den bästa PR- partnern att ha med oss på vägen, kommenterar Hanna  Reventberg, marknadschef på Lyko.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.