Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Liseberg väljer Welcom

Publicerad: 15 december 2017, 09:19

Efter att under hösten ha gått igenom upphandling väljer Liseberg Welcom som fullservicebyrå.


Ämnen i artikeln:

WelcomByråvalLiseberg

Samarbetet mellan Liseberg och Welcom inleds omgående och de första resultaten av det kommer att synas våren 2018.

− Liseberg har haft en stark utveckling de sista åren, men är fortsatt på en förändringsresa där vi utvecklar vårt upplevelseerbjudande och vårt varumärkesarbete på flera fronter. Här behöver vi fortsätta att bygga starka team internt, såväl med externa partners som förstår vår affär men samtidigt klarar att utveckla och utmana oss, säger Robert Arvidsson, marknadschef på Liseberg.

I ett pressmeddelande berättar Liseberg att de under de närmsta åren kommer att göra en storsatsning på nöjesparken.

– Givetvis handlar mycket av vår kommunikation om Liseberg som destination och
besöksmål och där våra besökare är huvudmålgrupp. Men vi ska inte glömma bort våra andra roller som stor arbetsgivare, en viktig aktör i Göteborgs Stad och som samhällsutvecklare med våra nya planerade projekt. Så sammantaget kommunicerar vi inom många olika områden och kanaler, säger Lisa Müller, marknadskommunikationschef på Liseberg som också ansvarade för upphandlingen

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

WelcomByråvalLiseberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News