Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 10 september 2021, 09:02
Bild från reklaminspelning inför höstens kampanj.
Den köttfria trenden är här för att stanna, och allt fler väljer också bort fisk och skaldjur. Livsmedelsbolaget Hooked erbjuder växtbaserade alternativ och produkten ”Toonish” har växt snabbt. Nu inleder man ett samarbete med kommunikationsbyrån Byn.
Ämnen i artikeln:
BynHooked bildades 2019 av Tom Johansson, som också är vd för företaget. I nuläget erbjuder man en produkt, Toonish, ett veganskt tonfisksubstitut och snart kommer man rulla i gång en höstkampanj. I reklamfiler, samarbeten med influencers, utomhusreklam och digital annonsering kommer dels produkten och dels Hookeds syfte att marknadsföras.
– Vi vill ha en byrå som förstår vad vi erbjuder, men framför allt varför vi gör det vi gör. Och som vågar kommunicera på ett sätt som är lekfullt, insiktsfullt och modigt på samma gång. Vi föll för Byn i samma stund vi träffade dem, säger Tom Johansson i pressmeddelandet.
– Hooked är en drömkund för oss. Vi brinner för syftesdriven hållbarhetskommunikation, kommenterar Rosanna Nordrup, ansvarig projektledare på Byn.
Byn Kommunikationsbyrå är baserad i Norrköping och bildades 2012. Under 2020 omsatte byrån runt 14 miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat på 1,7 miljoner.
Ämnen i artikeln:
Byn