Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Loka byter byrå – efter ett år

Publicerad: 15 September 2017, 08:35

Honesty tappar Loka efter bara ett års samarbete. Varumärket väljer att byta till Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerÅkestam HolstHonestyLoka

Förra sommaren inledde Loka ett samarbete med Honesty. Syftet var att vidareutveckla den mångåriga reklamföljtetongen. I mars i år släpptes de första filmerna som skulle markera ett nytt kapitel med ett gäng återkommande karaktärer i en sammanhållen berättelse.

Hur det blir med fortsättningen återstår att se. Loka väljer nämligen att byta byrå igen.
– Vi välkomnar Loka med öppna armar och är mycket glada över att de väljer att samarbeta med oss. Vi ser fram emot att tillsammans skapa kommunikation i världsklass och vara med på Lokas varumärkesresa. Att det dessutom är en del av spendrupsfamiljen som vi redan har gott samarbete med bland annat Norrlands Guld och Mariestads är bara ett stort plus, säger Fredrik Burman, kundansvarig på Åkestam Holst, i en kommentar.

För Spendrups innebär byråvalet att de samlar en större del av sin markandsföring hos storbyrån.
– Vi har jobbat tillsammans med Åkestam Holst i nästan två år på ölsidan, det är givetvis något vi har i tankarna när vi väljer att utöka samarbetet med Loka, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt på Spendrups.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.