Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Loomis väljer Prime – ska lansera betallösning

Publicerad: 14 September 2020, 13:35

Isak Landaboure, CD, Louise Sundström, strateg och projektledare, Ylva Lindberg, kundansvarig.

Foto: Leo Meeuweisse

Uppdraget gäller strategisk och kreativ kommunikation för det nya varumärket Loomis Pay på hela den nordiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

LoomisPrime

Nästa år kommer kontanthanteringsbolaget Loomis att lansera en ny betallösning. Redan i höst kommer tjänsten, Loomis Pay, att lanseras i Danmark och därefter följer succesiv lansering i resten av Norden. Strax innan sommaren gick de ut i pitch, en pitch som Prime gick vinnande ur. Uppdraget gäller övergripande strategisk och kreativ kommunikation för hela den nordiska marknaden.

– Loomis Pay är ett viktigt steg för att framtidssäkra och utveckla Loomis, säger Daniela Licheri, head of product growth på Loomis Pay. Därför valde vi Prime, som kombinerar kreativ höjd med strategisk spetskompetens och har stor erfarenhet av lanseringar på flera marknader.

– Betalningslösningar och fintech i stort är ett av de mest dynamiska områdena just nu, säger Ylva Lindberg, kundansvarig för Loomis på Prime Weber Shandwick. Men det innebär också att konkurrensen är stenhård. Att få vara med från början och bygga ett starkt varumärke med Loomis Pay är ett otroligt spännande uppdrag, och ett stort ansvar att förvalta.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

LoomisPrime

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.