Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Lowe Brindfors tappar Rädda Barnen – till King

Publicerad: 18 Juni 2014, 13:35

Efter en byråvalsprocess byter Rädda Barnen byter kreativ huvudpartner för att stärka sin positionen. Lowe Brindfors tappar uppdraget till King som nu ska få fler privatpersoner och företag att engagera sig i organisationen.


Ämnen i artikeln:

KingLowe BrindforsRädda Barnen

Rädda Barnen har genomfört pitchen under våren, och det nya samarbetet är redan påbörjat.

– Kings uppdrag blir att arbeta tillsammans med oss för att finna ett nytt intelligent koncept utifrån vår verksamhetsinriktning och vår kommunikationsplattform. Vi tror att vårt samarbete blir spännande och leder till önskad effekt, säger Jesper Nilsson, kommunikations- och insamlingschef på Rädda Barnen i ett pressmeddelande.

På King är man nöjda med den nya kundvinsten:

– Det känns oerhört angeläget att jobba med Rädda Barnen. Vi ser fram emot att få möjlighet att medverka till att skapa förändringar för barn som har det svårt, både i Sverige och ute i världen, säger Sunit Mehrotra, vd på King i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.