Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 9 Mars 2015, 09:49
Johan Taubert, LRF Media.
Foto: Pressbild.
LRF Media storsatsar på att bli vassare digitalt. Till sin hjälp anlitar de nu fyra byråer som ska få dem att ta steget.
LRF Media har valt digitalbyrån Söderhavet efter en pitch.
– Det var en hård kamp, men Söderhavets sammansatta team visade på en bred förståelse för varumärke, affär, journalistik och teknik i kombination. Hela styrgruppen hade dem som vinnare, säger Johan Taubert, förlagschef på LRF Media i ett pressmeddelande.
De kommer också att få hjälp med sin digitala satsning av teknikbyrån Fröjd, innovationsbyrån Äventyret och datajournalistbyrån J++.
– Det här är en strategiskt central satsning för LRF Media. Arbetet är i full gång och de första resultaten lär dyka upp redan under våren, säger Johan Taubert.
Fredrik Thambert