Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 24 november 2015, 11:46
Skönhetsvarumärket har tidigare arbetat inhouse. Nu har de gått till CP+B Scandinavia.
Hår- och skönhetsspecialisten Lyko har tidigare valt att göra sin marknadsföring inhouse. Men nu har de alltså gått ill CP+B Scandinavia för att få hjälp utifrån. De har har tagit fram en kampanj på konceptet "Highlight yourself".
– Med de här filmerna vill vi visa att Lyko har något för alla. Vi hjälper dig förstärka den du redan är, vem du än är, säger Hanna Reventberg, marknadschef på Lyko, i ett pressmeddelande.
Filmerna har gjorts tillsammans med Bsmart, Hajp och stylisten Joanna Lavén. Bolaget arbetar också ihop med pr-byrån Assefa Communication.
– Lyko.se har ett imponerande hårvårds- och skönhetssortiment. Men istället för att enbart fokusera på mängden produkter har vi adderat livsstil, lekfullhet och värme till filmerna, säger Jakob Eriksson, Art Director på CP+B.
Fredrik Thambert