Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Lynxeye vinner globalt uppdrag för Lotus

Publicerad: 19 November 2018, 12:53

Svenska Lynxeye har ska de kommande åren jobba med att ompositionera bilvarumärket Lotus.


Ämnen i artikeln:

ByråvalLynxEye

Bilvarumärket Lotus är för den breda allmänheten kanske främst känt för sina Formel 1- och sportbilar med en storhetsperiod under 70- och 80-talet.

Numera är det i grunden brittiska varumärket ägt av kinesiska Geely.

De närmaste åren står Lotus inför en ompositionering på marknaden, ett uppdrag man anlitat svenska varumärkesbyrån Lynxeye för. Fokus för det strategiska arbetet kommer att ligga på den kinesiska marknaden.

– Lotus är ett ikoniskt varumärke som blivit en given del av racinghistorien. Nu är det dags att bygga vidare på Lotus arv och öka dragningskraften till varumärket. Redan från början visade Lynxeye på en unik förståelse för oss och relationen mellan varumärke, produkt och affärspotential runtom i hela världen, säger Feng Qingfeng, vd på Lotus.

Målet med ompositioneringen är att lansera Lotus som ett ledande lyxvarumärke i bilkategori. Geely har tidigare arbetat med Lynxeye i samband med lanseringen av Lynk & Co, det första internationella bilvarumärket från Kina.

– Att få möjlighet att jobba med det varumärke som Colin Chapman, som är för biltillverkning vad Picasso är för konst, är en stor ära. Vårt globala perspektiv i kombination med vår svenska inställning till samarbete ger oss ett unikt perspektiv som kommer kunna leverera sömlösa lösningar över den europeiska, asiatiska och amerikanska marknaden, säger Christian Ihre, medgrundare och partner på Lynxeye.

Arbetet med ompositioneringen görs från Lynxeyes Londonkontor och har redan inletts.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråvalLynxEye

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.