Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 9 februari 2015, 11:40
John Hillstierna, SV, Svante Törngren, MAD, Gunilla Wahlin, SV och Hans Ahlgren, MAD.
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är mitt i processen av ett omfattande förändringsarbete. Under 2014 har ett stort internt arbete genomförts för att utveckla SV:s erbjudande och vitalisera varumärket. Arbetet leds av John Hillstierna och Gunilla Wahlin, SV, tillsammans med reklam- och strategibyrån MAD.
Målet med det pågående förändringsarbetet är att förnya både folkbildningen och SV.
– Omvärlden har förändrats snabbare än vad studieförbunden har hunnit med. I den allt hårdare konkurrensen om människors tid måste vi bli ännu tydligare med att kommunicera värdet av det vi erbjuder, säger John Hillstierna på SV i ett pressmeddelande.
SV är noga med att medarbetare runt om i landet ska vara delaktiga i processen. Därför ska alla tankar och idéer förankras i organisationen. Samarbetet har bestått av en mängd olika delar, bland annat workshops om varumärket, varumärkesplattform och internfilmer.
Gunilla Wahlin, kommunikatör på SV har jobbat mycket med den interna processen som hittills har varit framgångsrik:
– Gensvaret från organisationen på de aktiviteter vi genomfört har varit väldigt positivt. De första externa resultaten av det nya kommunikationskonceptet kommer att vara riktade aktiviteter under våren, säger hon i en kommentar.
– Vi har verkligen fått en ny och rikare bild av vad SV gör under det år vi har arbetat tillsammans. Nu ska vi förmedla den känslan till de utvalda målgrupperna, kommenterar Svante Törngren copywriter på MAD.
En bredare lansering av det nya konceptet kommer att ske hösten 2015.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare på SV:
John Hillstierna, kommunikations- och presschef och Gunilla Wahlin, kommunikatör.
Arbetsgrupp på MAD:
Hans Ahlgren, art director
Svante Törngren, kundansvarig och copywriter
Cathrin Falkesjö, formgivare/originalare