Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Majblomman väljer Madder

Publicerad: 3 December 2019, 08:07

Majblomman tar hjälp av Madder.

Foto: Pressbild

Barnrättsorganisationen Majblomman inleder ett pr-samarbete med kommunikationsbyrån Madder.


Ämnen i artikeln:

MajblommanMadder

Under 2020 ska Majblomman fortsätta arbetet med att stärka sitt varumärke som opinionsbildande barnrättsorganisation. För det arbetet inleder organisationen ett pr-samarbete med kommunikationsbyrån Madder. 

– För oss är det viktigt med en byrå som förstår våra utmaningar och precis som Madder har omfattande erfarenhet av ideell sektor. Kännedomen om hur barnfattigdomen i Sverige ser ut i dag och vilka uttryck den tar är generellt låg. Vi behöver förtydliga hur viktigt det är med exempelvis en meningsfull fritid för att barn ska känna hopp kring sig själva, sin framtid och samhället omkring dem. Vi ser mycket fram emot att forma den kommunikationen tillsammans med Madder, säger Tove Lindahl Greve, generalsekreterare för Majblomman, i ett pressmeddelande. 

Madder har tidigare jobbat med flertalet opinionsbildande aktörer och insamlingsorganisationer som Amnesty och Kvinna till Kvinna. 

– Vi förstår vikten av att kunna sin kärnmålgrupp – i det här fallet 186 000 barn som lever i fattigdom – och samtidigt balansera behovet av att samla in medel och nå ut i ett allt mer kommersialiserat medieklimat. Majblomman anordnar en av de främsta pr-aktionerna i landet årligen. Tillsammans ska vi möta barn, köpare och säljare med så många goda argument och känslor att det är otänkbart att inte fortsätta stödja Majblomman, säger Maria Starck, vd för Madder, i pressmeddelandet. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

MajblommanMadder

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.