Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Make your mark blir Vattenfalls nordiska contentbyrå

Publicerad: 18 januari 2021, 13:27

Vattenfall har de senaste åren satsat hårt på att profilera sig inom hållbarhet.

Uppdraget gäller både B2C- och B2B-kommunikationen.


Ämnen i artikeln:

VattenfallMake Your Mark

Make your mark blir Vattenfalls nordiska contentbyrå, det står klart efter att energijätten hösten 2020 genomförde en pitchprocess som nu kommuniceras. Uppdraget gäller både strategi och produktion och innefattar B2C- och B2B-kommunikation.

– Vi sökte en byrå som kan utveckla och stötta vårt arbete med content marketing. Utmaningen är att ta fram content som tydligt knyter ihop hela energiaffären och leder kunden genom hela kundresan – från awareness-, till consideration-, och decision-content. Efter jämförelse av arbetssätt, leveransförslag och träffar med teamet så stod det klart att Make Your Mark mötte våra förväntningar på samtliga punkter och var det självklara valet, Mats Linder, CMO nordic business sales på Vattenfall.

Vid sidan av Make Your Mark jobbar Vattenfall även med Nord DDB (som har det övergripande kreativa ansvaret), F&B Daily, OMD och Minnesota. Vattenfall har tidigare inte haft någon byrå för löpande content marketing-produktion men har jobbat med Bonnier News Brand Studios i ett antal projekt.

– Med tanke på alla spännande och viktiga initiativ som Vattenfall står bakom i strävan efter att göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation är det här ett drömuppdrag. Vi har med en stor och komplex organisation att göra. Att då mötas av så engagerade och kunniga beställare gör arbetet både roligt, effektivt och utvecklande, säger Karin Hallerbäck, byråchef på Make Your Mark.

Arbetsgrupp Make your mark:

Linus Fremin, creative director

Karin Hallerbäck, kundansvarig

Alex Råberg, strateg
Anna Olsson, produktionsansvarig

Jonatan Leman, redaktör

Ylva Rehnberg, redaktör

Sanna Lennartsson, filmproducent

Joakim Millqvist, filmkreatör

Viktor Josefsson, projektledare

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

VattenfallMake Your Mark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.