Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Malin von Werder ska styra upp Doro globalt

Publicerad: 2 juli 2014, 14:11

Malin von Werder, cd och medgrundare på Garbergs Malmö.

Foto: Magnus Helander.

Doro, som nischat in sig på lättanvända mobiltelefoner för seniorer, har valt Garbergs Malmö som ny internationell reklambyrå. Uppdraget gäller bland annat att marknadsföra en ny smartphone.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerByråvalMalin von WerderGarbergs

– Vi behöver en strategisk marknadspartner för att särskilja vårt varumärke hos konsumenterna – inte bara hos användarna utan även hos deras vänner och familj. Garbergs är ett kreativt kraftpaket som backas upp av ett tydligt och väldefinierat tänkesätt. Det vinnande teamet visade en djup förståelse för vår målgrupp och Doros nischade position som en global mobilaktör för seniorer, säger Caroline Kristensson Helin, nordisk marknadschef på Doro, i ett pressmeddelande.

Uppdragets kreativa arbete kommer att ledas av Malin von Werder, cd och medgrundare på Garbergs Malmö.

– Vi är oerhört glada över att vara en del av Doros resa. Det är alltid ett privilegium att få driva en  varumärkesberättelse för en tydligt definierad målgrupp. I Doros fall gör produkterna en stor skillnad i det dagliga
livet hos seniorer genom att hjälpa dem att hålla kontakten med nära och kära i dagens digitala  kommunikationssamhälle, säger Malin von Werder, Creative Director och medgrundare, Garbergs Malmö.

Garbergs har 60 anställda, fördelat på kontoren i Stockholm och Malmö.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.