Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 20 november 2019, 09:04
Nya byrån anser att grannkommunen Staffanstorp ägnar sig åt svartmålning av Malmö.
I april tidigare i år köpte digitalbyrån Creuna upp Malmöbaserade reklam- och kommunikationsbyrån Fanclub. Med på den sistnämndas kundlista fanns redan Malmö Stad, en kund som nu väljer att förlänga ramavtalet med byrån.
– Det är så klart oerhört hedrande och just nu viktigare än någonsin. Svartmålningen av Malmö, från bland annat vissa grannkommuner, verkar orimlig när vi ser allt arbete från stadens olika förvaltningar, säger Anna Bostam, byråchef för Creunas kontor i Malmö.
Hittills har Creuna och Malmö Stad genomfört konkreta kommunikationsprojekt med syfte att få Malmöborna att sluta fimpa sina cigaretter på allmänna ytor samt mer strategiska där målet varit att stärka samarbetet mellan stad och näringsliv med fokus på unga, besöksnäring och hållbarhet.
– Att arbeta med Malmö Stad innebär en variation av projekt, interna och externa, och som på olika sätt ska hjälpa, informera eller engagera dem som bor, verkar eller besöker Malmö, förklarar Anna Bostam.