Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Matsmart väljer Peachy

Publicerad: 19 februari 2021, 10:09

Peachy kliver in som PR-partner hos nätbutiken Matsmart.


Ämnen i artikeln:

Peachy

Den Stockholmsbaserade PR-byrån Peachy grundades 2019 av Katharina Sand och Emma Nilsson, med fokus på syftesdriven kommunikation. Bland kunderna finns bland annat organisationen Mind och matkassen Simple Feast. 

Nu utökar de kundlistan genom att knyta till sig nätbutiken Matsmart där de kliver in som PR-partner på den svenska marknaden. Matkedjan specialiserar sig på att sälja ”överskottsmatt” via nätet, till exempel varor av utgående sortiment eller med kort datum. 

På Matsmart kommer Peachy att fokusera på strategiska PR-insatser med målet att öka kännedomen om varumärket och företagets arbete med att minska matsvinn genom sin affärsmodell. 

– Det känns jättekul att vi hittat varandra. Peachy är smarta, snabba och delar vårt engagemang för mer hållbar mat och konsumtion. Vi ser fram emot ett fortsatt riktigt kul år ihop, säger Hanna Thofelt Lindström, kommunikationschef på Matsmart, i ett pressmeddelande. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Peachy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.