Byråval
Mazda väljer River
Publicerad: 31 januari 2017, 10:22
Mazda har efter byråupphandling lvalt River som digital kommunikationspartner för Skandinavien.
Mazda står inför nya lanseringar, nytt globalt kommunikationskoncept och ny digital byråpartner för Skandinavien. Det kräver en ny typ av digital kommunikation.
Per Zachrisson, Marknadschef Skandinavien för Mazda säger i ett pressmeddelande:
– River var överlägset i upphandlingsprocessen. Stark förståelse för utmaning, tydligt strategiskt avstamp och inspirerande hög nivå av kreativitet.
River kommer att ta fram digitala kampanjer som ska förstärker och förtydligar det globala konceptet "Drive Together" som syftar till det japanska begreppet "Jinba Ittai", alltså symbiosen mellan ryttare och häst. Pitchen leddes av Sveriges Annonsörers upphandlingskonsult Max Aperia.
Zeke Tastas, Creative Director på River
– Det är befriande med en så rak och stark idé. Mazdas varumärke handlar om körupplevelse med föraren i förgrunden. Det präglar produktens alla detaljer vilket gör vårt arbete så mycket lättare och så mycket roligare, säger Rivers creative director Zeke Tastas.
Samarbetet har rivstartat och första kampanjen går live i mars.
ARBETSGRUPP MAZDA
Per Zachrisson, marknadschef Skandinavien
Neno Stojanovic, kommunikationschef Danmark
Lisbeth Hagen Nygren, kommunikationschef Norge
Anna Falk, kommunikationschef Sverige
ARBETSGRUPP RIVER
Malin Evrenos, Copywriter
Janna Norberg, Art Director
Zeke Tastas, Creative Director
Richard Teroni, Planning Director
Oskar Elfner, Account Director
Charlotta Baltazar, Account Executive