Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 27 april 2015, 07:26
Team McCann
Foto: Pressbild
Från och med nästa vecka ska McCann arbeta med Entercards varumärke re:member. Som nordisk huvudbyrå blir uppdraget att på ett tydligt sätt kommunicera vad re:member står för.
Ämnen i artikeln:
McCann– Vi vill tydligöra vad re:member står för gentemot våra kunder och behöver en strategisk byrå som kan supporta oss i detta arbete. McCann passar oss perfekt då de integrerar oss som kund genom hela processen och är starka på strategi och kundinsikt, säger Morten Gulbæk, marknadsdirektör.
I processen med att söka en ny byrå gick Entercard, som äger kortmärket re:member, ut i pitch. Pitchprocessen beskrivs i ett pressmeddelande som omfattande och ett stort antal byråer ska ha varit inblandade. Gunilla Bergh, Engage Marketing, höll i pitchen. Uppdraget omfattar Sverige, Norge och Danmark.
– Det har varit otroligt roligt vara en del av denna resa. re:member är en jättespännande organisation med mycket energi och vilja. Vi tittade på flera byråer i hela Norden men McCann Stockholm är en byrå som har genomgått en intressant utveckling och har lyckats hitta en arbetsmetod som möter re:members nya nordiska behov. En perfekt match helt enkelt, säger Gunilla Bergh.
Arbetsgrupp McCann Stockholm som kommer att jobba med re:member:
Thomas Gibson, Projektledare
Johanna Juhlin, Planner
Tina De Geer, Operativ projektledare
Per-Olof Lundgren, Senior Copywriter
Marcus Sjöberg, Copywriter
Max Munck, Art Director
Maria Sylwan, Grafisk formgivare
Linnéa Kihlström
Ämnen i artikeln:
McCann