Byråval
McCann vinner Subway
Publicerad: 15 april 2015, 12:27
Gänget på McCann Stockholm.
McCann Stockholm har vunnit uppdraget för snabbmatskedjan Subway i Skandinavien och Holland. Kontot låg förut hos deras tidigare systerbyrå Momentum i Göteborg.
Ämnen i artikeln:
SubwayFT
Fredrik Thambert
McCann Stockholm har haft en motig tid bakom sig, men kommer nu med en positiv nyhet för byrån. De har nämligen vunnit Subway som ny storkund. Uppdraget sträcker sig över flera marknader men kommer att skötas från Stockholmskontoret.
– Subway är inne i en spännande fas och vi är otroligt glada att få en del av denna resa, säger Marie Carlén på McCann Stockholm, i en kommentar.
Eva Ekeberg som är Subways marknadsdirektör i norra Europa säger:
– För oss är det viktigt att ha en partner som förstår vår affär och som kan vara marknadsavdelningens förlängda arm. McCann Stockholm har uppvisat den affärsförståelse som vi önskar och har den strategiska och kreativa förmåga som vi efterfrågar.
Arbetsgrupp:
Arbetsgrupp: Malin Sardal, Projektledare Johanna Juhlin, Planner Jonna Liljedahl, Produktionsledare Mikael Dahl, Art Director Noak Garberg, Copywriter Lena Danroth, Graphic Designer Sofia Jägerström, Graphic Designer