Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

McCann vinner Viking Line

Publicerad: 9 Januari 2017, 12:34

Från vänster: Marie Schnell Carlén, Ludvig Ehrenstråhle, Niklas Zhovnartsuk, Petteri Lillberg, Christina Wihlner Lentell.

Foto: Pressbild

Viking Line väljer McCann Nordic som ny huvudbyrå.


Ämnen i artikeln:

McCann StockholmReklambyråerMcCannViking LineMarie Schnell Carlén

Viking Line väljer nu att ta ett samlat nordiskt grepp om sin kommunikation.
– Uppdraget är att marknadsföra Viking Line strategiskt och kreativt med målet att fortsätta vara både det svenska och det finska folkets förstaval för kryssningar och resor på Östersjön. Vi ser fram emot att samarbeta med McCann Nordics mycket kompetenta, nordiskt integrerade team som är baserat i Stockholm och Helsingfors. Den genuina förförståelsen för båda våra huvudmarknader har varit en tungt vägande faktor i valet av byråpartner, säger Niklas Zhovnartsuk, Brand Manager för Viking Line, i ett pressmeddelande.

Kundansvarig blir Christina Wihlner Lentell och huvudkreatörer är Ludvig Ehrenstråhle och Arvid Nittve. Petteri Lillberg blir ansvarig för strategi och Rebecka Gustafson sköter planningarbetet.
– Att vinna Viking Lines förtroende är både betydelsefullt och bekräftande för det nya McCann vi byggt 2016. Alla på byrån är eld och lågor över segern och tycker att det ska bli (sjö)sjukt roligt att få jobba för ett starkt varumärke som förstår värdet av riktigt bra kommunikation, kommenterar Marie Schnell Carlén, vd på McCann Stockholm.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.