Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Media Markt väljer Åkestam Holst

Publicerad: 10 Oktober 2018, 09:25

Innan sommaren gick tyska hemelektronikjätten Media Markt ut i pitch. Nu står det klart att Åkestam Holst tar över uppdraget som legat hos Brindfors de senaste fyra åren.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerÅkestam HolstReklamMedia MarktReklambyrå

Åkestam Holsts uppdrag kommer handla om att ta fram en ny kommunikationsstrategi och ett nytt kommunikationskoncept för hemelektronikkedjan som redan har påbörjat en översyn av den befintliga kommunikationen.

– Valet föll på Åkestam Holst då de visade stor förståelse för oss och vår marknad och presenterade en väldigt spännande kreativ riktning, grundad i ett gediget strategisk arbete. Vi är säkra på att Åkestam Holst kan skapa ett koncept som tar vårt varumärke och vår affär till nästa nivå, säger Mia Lund Hanusek, Marketing Director på Media Markt Sverige i ett pressmeddelande.

Åkestam Holst tar nu över uppdraget efter Brindfors som haft kontot sedan 2014. Enligt kommunikationschefen Jenny Pedersén har företagen en stark reklamerinran och har satsat främst på tv och digitalt, men kommer nu att se över mediemixen.

– Det ska bli otroligt kul att ta sig an det här uppdraget. Det är ett drivet och duktigt gäng på MediaMarkts marknadsavdelning som vi kommer ha förmånen att jobba nära för att landa i ett koncept som flyttar fram positionerna för MediaMark, .säger Jessica Morales, Client Director på Åkestam Holst i en kommentar.

MediaMarkt Sverige driver 28 varuhus samt e-handel. Det senaste varuhuset öppnade i september 2018 och är beläget i Täby, strax utanför Stockholm. Företaget har varit etablerat i Sverige sedan 2006, men har haft svårt att lå lönsamhet. Under det brutna räkenskapsåret 2016/17 redovisade bolaget en förlust på 301 miljoner kronor.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.