Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Mejeriföretaget Larsa inleder samarbete med AWB – lyfter matprofilernas inspiratörer i ny serie

Publicerad: 14 november 2022, 09:07

Mejeriföretaget Larsa, med rötterna i Mellanöstern lanserar en serie om de dolda inspiratörerna bakom matprofilerna Christin Kashou, Aadel Kersh och Pinar Bakirdan (Petite Foods). Serien produceras i samarbete med nya byråpartnern AWB.

Ämnen i artikeln:

AWBNyheterYoutube

R

Redaktionen

red@resume.se


De senaste åren har Sverige fått många nya matprofiler med utländsk bakgrund. Personer som syns och inspirerar många genom sociala medier och på tv. Bakom de framgångsrika matprofilerna finns ofta en person som inte fått så mycket uppmärksamhet som de förtjänar. En mamma, en pappa, en mormor eller kanske en farfar med ett brinnande matlagningsintresse och en stor kunskap.

En dold kökshjälte som tagit med sig sin familjs matkultur och familjerecept till sitt nya hemland och sedan fört vidare mattraditionerna till sina barn. Nu vill Larsa Foods lyfta fram dessa inspiratörer och deras kokkonst. Därför lanserar varumärket serien – ”De dolda matinspiratörerna”. Serien består av tre korta och inspirerande avsnitt.

– Vi vill få ännu fler att upptäcka den fantastiska maten från Östra Medelhavet och Mellanöstern som vi själva är uppväxta med. Genom att sprida vår matkultur hoppas vi kunna skapa fler möten mellan människor från olika kulturer, och på så sätt bidra till integration, säger Maria Meizar, marknadsansvarig på Larsa Foods.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Bakom kampanjen står kommunikationsbyrån AWB, som nyligen inlett ett samarbete med Larsa.

Lars/AWB

Team

Kund

Maria Meizar, marknadsansvarig på Larsa Foods

AWB

Mia Fallenius, strategisk projektledare

Johanna Axelsson, copywriter

Martin Bunddock, pr-strateg

Elsa Burén, art director

Josefin Alexandersson, social media manager

Produktionsbolag

The Bunch

Om avsnitten

I första avsnittet besöker vi Christin Kashou, kokboksförfattare och vinnare av Sveriges Mästerkock 2021, och hennes mamma Marlene i barndomshemmet i Upplands Väsby.


I andra avsnittet kikar vi in hos Pinar Bakirdan (Petite Foods), digital matkreatör, i Farsta som lagar mat med sin mamma Soreya.


I tredje avsnittet träffar vi Aadel Kersh, grundare av bl a Bitza och Kersh kaffe och hans pappa Maxos i Stureby.

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev