Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Mekonomen väljer Volt

Publicerad: 26 April 2018, 08:05

Efter att för första gången ha gått ut i pitch väljer Mekonomen Volt som sin huvudbyrå.


Ämnen i artikeln:

VoltByråval

Tidigare har Mekonomen utvecklat och producerat all sin kommunikation genom sin inhouseavdelning, en strategi man nu överger i och med valet av Volt.

Sedan i vintras har Mekonomen letat efter en huvudbyrå som kan bistå med rådgivning, planering, kreation, produktion, samordning och utvärdering av Mekonomens marknadskommunikation. Volt kommer att verka i tätt samarbete med inhouseavdelningen.

– Vi träffade flera kompetenta byråer. Volt imponerade med en djup förståelse för vår marknadssituation och våra utmaningar. Dessutom visade de upp en hög strategisk förmåga och en mycket engagerad arbetsgrupp, säger Per Netzell, marknadschef på Mekonomen.

Inledningsvis kommer Volt att se över Mekonomens position och varumärkesplattform. Efter det kommer man att ta fram en kommunikationsstrategi och ett koncept.

– Mekonomen är verkligen ett inspirerande uppdrag och ett varumärke med väldigt hög kännedom och ett konkurrenskraftigt erbjudande. Dessutom har de höga ambitioner. Det ska bli otroligt kul för hela arbetsgruppen att få jobba i team med Mekonomen, säger Henrik Stampe, vd på Volt.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.