Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Melodifestivalen till Social Industries

Publicerad: 2 november 2016, 09:14

Musiktävlingen har slutit avtal med sociala medier-byrån Social Industries.


Ämnen i artikeln:

Social IndustriesEmma Blom

Det innebär att Social Industries driver Melodifestivalens samtliga sociala kanaler från november och genom hela turnén, ända fram till finalen i Friends Arena den 11 mars 2017.

–  Sociala medier är ett viktigt verktyg för Melodifestivalen. Social Industries har varit lyhörda för våra behov och deras syn på kanalerna tilltalar oss. Vi känner även att vi har en bra personkemi och vi ser fram emot samarbetet, säger Pär Källman, digital projektledare för Melodifestivalen på SVT i ett pressmeddelande.

Uppdraget inkluderar strategi, produktion och distribution. Arbetet kommer att genomföras i nära samarbete med Melodifestivalens egen redaktion och flera ur Social Industries personal kommer att följa med ut på turnén.

–  Jag vet inte om det blir så mycket större än Melodifestivalen i Sverige. Så det här är ett rejält prestigeuppdrag för oss. Att vi har fullt ansvar för alla kanaler är givetvis ett stort förtroende. För oss är det viktigt att strategin genomsyrar all innehållsproduktion och distribution. Vi lämnar inget åt slumpen och vi tror att det är nyckeln till framgång i sociala medier, säger Emma Blom, vd på Social Industries.

Social Industries arbetar sedan tidigare med bland andra Wunderkind, Arla, FCA Sweden, Civilekonomerna och Coca-Cola Enterprises.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Social IndustriesEmma Blom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.