Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Memira och Svensson har bara ögon för varandra

Publicerad: 5 januari 2015, 15:34

Från vä: Filip Lindqvist, Tomas Carrfors, Per Hednert, Yvonne Pils, Ewa Staël von Holstein

Ögonkliniken Memira väljer kommunikationsbyrån Svensson till ny samarbetspartner för alla nordiska länder.


Ämnen i artikeln:

Svensson

Det nya uppdraget rivstartar med en digital kampanj för hela den nordiska marknaden. Valet föll slutligen på Svensson för att "de uppvisade ett så stort engagemang", enligt Memira.

– Vi hade många favoriter med oss in i slutfasen av pitchen. Valet föll till slut på Svensson eftersom det var tydligt att de förstod vår affär och våra behov, att de är starka kreativt, säger Per Hednert, marknadsdirektör på Memira, i ett pressmeddelande.

Målet med det nya byråvalet är att attrahera nya kunder. Memira vill också säkerställa sin position.

– Att Svensson är en del i ett nordiskt nätverk och därmed förstår vilka likheter och skillnader som gäller på de olika marknaderna spelade också in i valet, säger Per Hednert.

Den första kampanjen börjar rulla i januari.

Arbetsgrupp:
Memira
Per Hednert, marknadsdirektör
Pontus Åstrand, media manager
Therese Frödén, online marketing
Amelie Fahlén, marknadskoordinator

Svensson
Yvonne Pils, projektledare
Ewa Staël von Holstein, produktionsledare
Filip Lindqvist, ad
Perry Gustafsson, designer
Tomas Carrfors, copywriter
Carola Walter, original

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Svensson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.