Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 30 november 2018, 10:04
Contentbyrån Migaloo ska genom content och digitala kampanjer stärka Ginger Joes varumärke på den svenska marknaden.
Ämnen i artikeln:
ByråvalGinger Joe tillverkas av Accolade Wines, och det är producenten som nu valt att inleda samarbete med contentbyrån Migaloo.
– Att få chansen att arbeta med ett starkt varumärke som Ginger Joe är ett bevis på att vårt byråerbjudande attraherar såväl mindre som stora varumärken. Som huvudbyrå åt Ginger Joe kommer vi löpande att ta fram kreativt och engagerande content samt ansvara för optimering och köp av media i de digitala kanalerna, säger Stefan Jakobsson, vd på Migaloo.
Samarbetet är redan igång och sedan en månad tillbaka rullar kampanjen #defyordinary i flera kanaler.
– Vi har tidigare haft en god närvaro i media, men tillsammans Migaloo ser vi nu fram emot en ökad tillväxt och ett nytt fokus för att stärka vårt varumärke Ginger Joe i Sverige. Migaloo har visat att de förstår hur Ginger Joe ska marknadsföras och deras moderna arbetssätt passar oss perfekt, säger Erik Coebergh, regional manager Scandinavia på Accolade Wines.
– Ginger Joe gillar att gå utanför ramarna och vara utmanade med en avslappnad ton, vilket är precis det vi gör på Migaloo varje dag, avslutar Stefan Jakobsson.
Ämnen i artikeln:
Byråval