Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Mindler tar in Save-Our-Souls – ska bygga varumärket globalt

Publicerad: 30 september 2021, 12:36

Ashkan Azadi (Save our Souls) och Amalie Angelskår (Mindler)

Foto: FREDRIK-BENGTSSON

Den digitala terapitjänsten Mindler är redan etablerade i Sverige, Nederländerna, Frankrike och Storbritannien. Nu inleder bolaget ett samarbete med Save-Our-Souls för att bygga varumärket på global nivå.


Ämnen i artikeln:

MindlerSave Our Souls

Mindler var ett av de första bolagen i Sverige med att erbjuda digital terapi. Så sent som i juli tog tjänsten in 130 miljoner i en nyemission för att fortsätta expansionen ut i världen. Därför togs också beslutet att göra en omfattande satsning på varumärket.

– Vi är i dag ett globalt bolag med stora ambitioner och därför har vi ett behov av att ta varumärket till en ny nivå, säger Amalie Angelskår, chief marketing officer på Mindler.

Efter en byråvalsprocess har Mindler valt att inleda ett samarbete med Save-Our-Souls. Save Our Souls. Byrån som startades under 2021 av Clara Uddman, Jesper Hellzén, Ashkan Azadi och Olle Langseth, med en bakgrund från Forsman & Bodenfors och Nord DDB.

– Save-Our-Souls visade på hög nivå både strategiskt och kreativt och kan ta ett helhetsgrepp som sträcker sig från identitet till kommunikation. Det blev avgörande för oss i valet av byråpartner, fortsätter Amalie Angelskår.

De första resultaten av samarbetet kommer bli synliga under hösten och i början av 2022.

– Ur ett varumärkesperspektiv är psykisk hälsa fortfarande ett relativt outforskat område. Det känns otroligt spännande att få vara med och definiera kategorins framtid på en global arena tillsammans med Mindler, säger Save-Our-Souls VD Ashkan Azadi.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MindlerSave Our Souls

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.