Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Mindmakers lanserar schysta tandborstar

Publicerad: 2 februari 2017, 12:28

Madeleine Olander, Mindmakers PR, Noel Abdayem, Humble Brush, John Mellkvist och Imane Harek, båda från Mindmakers PR.

Foto: Pressbild

Humble Brush är tandborsten som förenar tandhälsa, samhällsansvar och design. Nu ska de lanseras med hjälp av Mindmakers PR.


Humble Brush har som idé att för varje såld tandborste ge bort tandvård
för motsvarande värde i ett fattigt land. Tandborsten är tillverkad i miljövänlig, antibakteriell bambu och har borst av giftfri nylon som kommer i flera färger.
– Behovet av tandborstar är enormt ute i världen, samtidigt som viljan att göra väl är större än någonsin. Humble Brush för ihop detta, påminner dig om din insats varje dag och dessutom får du en lite snyggare badrumshylla. Som tandläkare letar jag hål i tänderna, men hittade ett i marknaden istället, kommenterar Noel Abdayem som grundade företaget år 2013.

Mindmakers PR:s uppdrag består i att utveckla varumärket på den svenska marknaden och startar omedelbart.
– Humble Brush har alla ingredienser hos ett drömprojekt – tydligt samhällsansvar, smart strategi och snygg produkt. På Mindmakers PR älskar vi att arbeta med entreprenörsledda, värderingsstyrda bolag och ser verkligen fram emot att sätta igång arbetet med att nå ut till den stora allmänheten, säger Madeleine Olander på Mindmakers PR.

I arbetsgruppen från Mindmakers PR ingår:
Madeleine Olander, projektledare
Christina Salliba, seniorkonsult, vd
John Mellkvist, head of future and strategy
Imane Harek, juniorkonsult

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.