Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Mirum är Ahlstrom-Munksjös nya digitalbyrå

Publicerad: 11 juni 2018, 12:54

Mirum Stockholm får uppdraget att ta fram ny koncept och design av Ahlstrom-Munksjö:s nya globala webb.


Ämnen i artikeln:

MirumByråval

Efter att under våren ha varit ute i en byråvalsprocess föll Ahlstrom-Munksjös val slutligen på Mirum Stockholm. Ahlstrom-Munksjö är ett globalt företag inom fiberbaserade material och omsätter årligen cirka 20 miljarder kronor. Bolaget har 6 000 anställda och är börsnoterade på Nasdaq i Stockholm och Helsingfors.

I Mirums uppdrag ingår att ta fram ett nytt koncept och en ny design för Ahlstrom-Munksjös globala webb.

– Målet för oss är att ha en webiste med den bästa användarupplevelsen inom vår kategori och Mirum Stockholm visade upp ett starkt och innovativt tänk kring hur vi ska ta oss an våra digitala utmaningar. Vi sökte dessutom ett team som har erfarenhet av att jobba globalt, och där är Mirum Stockholm med sitt nätverk en perfekt partner, säger Pasi Hiedenpää, external communications manager på Ahlstrom-Munksjö.

Samarbetet inleds omgående.

– Vi är oerhört glada och stolta över att ha fått förtroendet att ta oss an Ahlstrom-Munksjö:s digitala utmaningar. De har ett nytt spännande globalt varumärke sprunget ur två starka bolag och det finns en stor potential att skapa upplevelser som gör skillnad både för varumärket och för dem som möter Ahlström-Munksjö i sin verksamhet, säger Morten Haargaard, business director på Mirum Stockholm, i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare har digitalbyrån Mirum Stockholm kunder som Finnair, Vasakronan, Stora Enso, Vodafone och Nissan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

MirumByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.