Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Missing People väljer Spotlight som PR-byrå

Publicerad: 27 januari 2017, 12:27

Helene Brinkenfeldt, verksamhetschef Missing People.

Foto: Pressbild

Missing People firar fem år och väljer i samband med det Spotlight som PR-byrå.


Ämnen i artikeln:

Spotlight PRPR-Byråer

De senaste åren har Missing People växt från några eldsjälar till att bli en rickstäckande organisation. Missing People assisterar Polisen och anhöriga i deras sökande efter försvunna människor.

I takt med att organisationen växt har behovet av någon som assisterar i kommunikationen uppstått. Spotlight kommer, helt pro-bono, att assistera med löpande kommunikationsstöd för organisationen.

– Missing People har vuxit otroligt fort under de fem år som organisationen funnits och vi har känt ett stort behov av att förbättra vår externa kommunikation. Vi är därför oerhört glada över vårt nya samarbete med Spotlight som har visat på ett driv och engagemang som kommer att hjälpa oss nu när vi tar steget från förening till att vara en ideell, rickstäckande, professionellt driven organisation, säger Helene Brinkenfeldt, verksamhetschef på Missing People.

Spotlight har även tidigare jobbat för välgörande ändamål genom pro-bono arbete. Kampanjen 255.se för UNHCR och Utmana Ebola för Johanniterhjälpen är två exempel på liknande kampanjer.

Arbetsgruppen på Spotlight kommer att bestå av hela personalstyrkan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Spotlight PRPR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.