Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Morgan Olofsson väljer Le Bureau

Publicerad: 4 Juli 2014, 07:21

Röda Korsets kommunikationschef tillika tidigare SVT-profilen, Morgan Olofsson, väljer Le Bureau. Han föll för byråns erfarenhet och strategiska kunnande.


Ämnen i artikeln:

Morgan OlofssonRöda KorsetLe BureauGustaf Sehlstedt

- Vi har de senaste åren ett grundligt varumärkesarbete bakom oss och behöver ta nästa steg i en mer integrerad kommunikation som sträcker sig långt bortom traditionellt kampanj- och reklamtänk, säger Röda Korsets kommunikationschef Morgan Olofsson i en kommentar.

Röda Korsets uppdrag är att förhindra och lindra mänskligt lidande, vilket kräver nya grepp, resonerar Morgan Olofsson.

Röda Korset har precis inlett samarbetet och närmast står ett strategiarbete för kommunikation och varumärke samt planering av nya insamlingsaktiviteter.

- Förutom att Röda Korset är ett av världens finaste varumärken, känns det klockrent för oss att jobba med uppdrag som så engagerat skapar och bidrar till nytta för samhället, säger Gustaf Sehlstedt, vd och kundansvarig på Le Bureau i en kommentar.

Röda Korset finns idag i 189 länder.

Arbetsgrupp Le Bureau:
Anna Kask, Art Director
Amanda Bermheden, produktionsledare
Claes Kjellström, planner
Gustaf Sehlstedt, kundansvarig

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.